Minder eczeem kinderen door probioticagebruik moeders
Minder eczeem kinderen door probioticagebruik moeders
22 juli 2010 door: 11569
Als vrouwen probiotica gebruiken tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode leidt dat tot een veertig procent reductie van de incidentie van eczeem bij hun kinderen. Dat blijkt uit een gerandomiseerd dubbelblindonderzoek uitgevoerd door onderzoekers van de universiteit van Trondheim, dat is gepubliceerd in het British Journal of Dermatology.
In Noorwegen heerst er een zekere scepsis rond het geven van probiotica aan kinderen, vandaar dat is gekozen voor deze opzet waarbij de moeders het bacteriedrankje gebruikten. De studie is overigens gesponsord door Noorwegen?s grootste zuivelfabrikant.